lunes, 9 de junio de 2014

PINTURA: el Romanticisme

Friedrich va ser el fill d'un fabricant de veles . Va rebre les seves primeres lliçons en l'art d'un mestre de dibuixos a la seva ciutat natal. En 1794 Friedrich es va traslladar a Copenhaguen per continuar els seus estudis a l'Acadèmia de Belles Arts. La influència de l'obra de pintors danesos com Jens Juel i Nicolai Abraham Abilgaard es pot apreciar en tota la seva obra. Després de quatre anys d'aprenentatge i un breu període a Berlín, Friedrich es va instal · lar a Dresden, on es va matricular a l'Acadèmia. En 1799 exposa la seva obra allà per primera vegada i des de llavors presenta regularment les seves pintures a l'Acadèmia fins 1838. El 1808 va pintar el seu cèlebre creu de les muntanyes com el retaule per a l'església de Tetschen (Gemäldegalerie, Dresden). El treball de Friedrich va provocar violentes crítiques i va generar un debat polèmic com el seu ús del paisatge com el motiu principal d'una obra devocional es va considerar inadequat. A més, creu de les muntanyes és una de les primeres olis de Friedrich com havia centrat anteriorment en gran part en dibuix. El 1810 la casa reial de Prússia va adquirir dos de les seves pintures, Monjo a la vora del mar i abat al Bosc de Roure (tant Nationalgalerie, Berlín). El 12 de novembre d'aquest any l'artista va ser triat membre de l'Acadèmia de Berlín, seguida de l'Acadèmia de Dresden sis anys després. Durant aquest període Friedrich va viatjar sense parar, buscant el contacte de primera mà amb la natura i tornar a la seva regió natal en nombroses ocasions. Durant aquests viatges va realitzar nombrosos dibuixos i esbossos de la vida en els seus quaderns, que va proporcionar les bases per les seves pintures. Al voltant de 1818 Friedrich va pintar El vaixell de navegació (Hermitage, Sant Petersburg), seguit per dos homes mirant la lluna, 1819 (Gemäldegalerie, Dresden), i la Lluna s'aixeca sobre el mar de 1822 (Nationalgalerie, Berlín). Aquest període es va produir un canvi en l'estil de l'artista com les seves composicions es van tornar menys simètrica i col · loquen un nou èmfasi en les figures, representat generalment en parells. El 1835 Friedrich va tenir un atac d'apoplexia que el va obligar a abandonar la pintura, encara que va seguir produint dibuixos sèpia i aquarel · les. Una de les seves obres mestres, Les Edats de l'Home (Leipzig), data de poc abans de la seva malaltia. Friedrich va morir el 7 de maig 1840.

L'estiu 
Aquesta obra de Friedrich representa es un bonic paisatge a la vora d'un riu.
En la pintura de l'época romántica gairebe sempre esta molt present el paisatge  
L' Estiu

No hay comentarios:

Publicar un comentario